Παρασκευή
02 Μαΐου 2025

Phishing: Πέμπτη παγκοσμίως η Ελλάδα στις ψηφιακές επιθέσεις

Στην 5η θέση παγκοσμίως μεταξύ των χωρών με τις περισσότερες ψηφιακές επιθέσεις «ηλεκτρονικού ψαρέματος» (phishing) κατατάσσεται η χώρα μας, γεγονός που αποδεικνύει πως οι εγχώριες επιχειρήσεις, οι οργανισμοί αλλά και οι πολίτες βρίσκονται πολύ συχνά στο στόχαστρο ψηφιακών απειλών.

Σύμφωνα με την έκθεση «Outseer Fraud and Payments Report Q4 2021», που δημοσιοποίησε η ομάδα του Atlas VPN και την οποία αναδημοσιεύει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ), οι κυβερνοεγκληματίες κατευθύνουν το 7% των απειλών phishing σε ελληνικές επιχειρήσεις και οργανισμούς. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι ο «νούμερο ένα» στόχος για τις επιθέσεις phishing παγκοσμίως είναι οι ΗΠΑ.

Οι κυβερνοεγκληματίες κατηύθυναν στις ΗΠΑ το 21% όλων των επιθέσεων phishing το γ΄ τρίμηνο του 2021. Οι ΗΠΑ απειλούνται περισσότερο από το phishing, καθώς οι εισβολείς ελπίζουν να αποκτήσουν πρόσβαση σε εταιρικούς λογαριασμούς, διαδίδοντας περαιτέρω το κακόβουλο λογισμικό. Στο μεταξύ, στη δεύτερη θέση της λίστας με τις πλέον πληττόμενες από το phishing χώρες βρίσκεται η Ισπανία, την οποία στόχευσε το 14% των επιθέσεων phishing παγκοσμίως το γ΄ τρίμηνο του 2021.

Οπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ, οι καμπάνιες ηλεκτρονικού ψαρέματος στην Ισπανία στόχευαν τους οδηγούς με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που τους ενημέρωναν για υποτιθέμενα πρόστιμα, ενώ στην πραγματικότητα θα κατέβαζαν κακόβουλο λογισμικό στη συσκευή, εάν έκαναν «κλικ» στον κακόβουλο σύνδεσμο. Την ίδια στιγμή, στη Νότια Αφρική καταγράφηκε το 12% των απειλών phishing που πραγματοποιήθηκαν το γ΄ τρίμηνο του 2021, ενώ οι επιτιθέμενοι στόχευσαν τις Φιλιππίνες στο 9% των επιθέσεων phishing παγκοσμίως.

Πλήγματα από το phishing δέχθηκαν και ο Καναδάς και η Ολλανδία, με 6% των συνολικών επιθέσεων να πλήττει την κάθε χώρα. Η ίδια έκθεση διαπιστώνει ότι σχεδόν οι μισές από τις ψηφιακές απάτες (45%) το γ΄ τρίμηνο του 2021 μιμούνταν δημοφιλή brands για να εκπληρώσουν τους κακόβουλους στόχους τους.

Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου δημιουργούν διαδικτυακό περιεχόμενο προσποιούμενοι ότι είναι γνωστές μάρκες, ελπίζοντας να ξεγελάσουν τους ανθρώπους, ώστε να παραιτηθούν από τα προσωπικά τους στοιχεία. Η έκθεση, που αναδημοσιεύει ο ΣΕΠΕ, αποκαλύπτει ότι το Facebook, η Microsoft και ο γαλλικός χρηματοοικονομικός όμιλος Credit Agricole ήταν οι πιο συχνά αντιγραφόμενες μάρκες το α΄ εξάμηνο του 2021.

Ακολουθήστε το Lykavitos.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις


Διαβάστε ακόμη

Νέο θεσμικό πλαίσιο για τη μεταλλευτική δραστηριότητα: Ο μεταλλευτικός κώδικας αναμένεται έως το καλοκαίρι

Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο θα επιτρέψει στις μεταλλευτικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε νέες δραστηριότητες και επενδύσεις ανακοίνωσε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργεια...

Φορολογικές δηλώσεις: Τέλος χρόνου για την έκπτωση του 4% – Πώς διαμορφώνεται ο μέσος φόρος

Τελευταία ημέρα σήμερα για την υποβολή των φορολογικών δηλώσεων από τους φορολογούμενους που πρόκειται να λάβουν χρεωστικό εκκαθαριστικό, και θέλουν να προλάβουν την έκπτωση του 4%...

Υδρογονάνθρακες: Υπεγράφη η απόφαση για τον διαγωνισμό έρευνας νοτίως της Πελοποννήσου και της Κρήτης

Υπεγράφη την Τετάρτη από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου, η Υπουργική Απόφαση για την διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρε...

Φόρτωση άρθρων...